,

טיפול באסתמת עור (אטופיק דרמטיטיס)

אסתמת עור / אטופיק דרמטיטיס

בני השלישי נולד עם אסתמת עור, העור היה יבש ומגרד והיו לו התקפים אקוטיים וחמורים יותר – העור היה הופך כולו אדום, עם נקודות בולטות ומגרדות עד קריעת העור ודימום. כיום, בני בן ארבע, טיפלתי בו ברפואה סינית והוא החלים לחלוטין – העור חלק, אינו מגרד וההתקפים פסקו.

מהי אסתמת עור?

אסתמת העור, הנקראת בלעז אטופיק דרמטיטיס, הינה דלקת עורית אשר יכולה להגיע בדרגות שונות ובמופעים שונים, ולרוב, מספיקה אבחנה של רופא/ת ילדים. הנגעים בעור יכולים להיות יבשים, אדומים, בולטים ומגרדים, ויכולים להיות גם מפרישים ומדממים. אצל תינוקות קטנטנים המופע שכיח בלחיים, קרקפת ומאחורי האוזניים ואצל גדולים יותר בקפלי הברכיים ובמרפקים. בדרך כלל החמרה מופיעה במזג אויר יבש ובחילופי עונות. ילדים הסובלים מאסתמת העור מתייסרים בעיקר מהגרד, שיכול להחמיר בלילה ולפגוע באיכות השינה שלהם. כשהנגעים מפושטים על אזורים רבים, המראה לא אסתטי וילדים גדולים יותר עלולים להתבייש בפני חבריהם.

טיפול קונבנציונאלי  

הפתרון הקונבנציונאלי הוא משחות סטרואידליות הגורמות לאורך זמן לשינוי בגוון העור ובטיקסטורה שלו (העור הופך דק יותר). במצבים חמורים, תינתן תרופה אנטיהיסטמינית דרך הפה, על מנת להקל על הגרד. ברפואה הקונבנציונאלית אין טיפול מניעתי!!!

טיפול סיני 

לעומת זאת, ברפואה הסינית יש בהחלט טיפול מניעתי יעיל ביותר, אשר לרוב, פותר את הילדים וההורים מהסבל הזה! כאשר מגיע אלי ילד הסובל מאטופיק דרמטיטיס אני עושה לו אבחנה בעזרת תשאול ההורים והתבוננות בנגעים ובלשון (ילדים מגיל 3 אני גם בודקת את הדופק).
כל ילד שמגיע אלי, יאובחן בצורה השונה מילד אחר ויקבל טיפול שונה, וזאת מכיוון שהאבחנה כוללת את מצבו של הילד מרגע לידתו, כוללת גם את מבנה אישיותו ואת הגנטיקה של הוריו.
הטיפול שאני מציעה למצבים כאלו, כולל: דיקור וצמחי מרפא. 
אצל תינוקות הדיקור כלל לא כואב ואורך מספר שניות בלבד.
אצל ילדים גדולים יותר הדיקור אורך מספר דקות בלבד.

דיקור 

הדיקור נעשה במחטים סטריליות וחד פעמיות מצופות סיליקון ודקות במיוחד, על מנת שלא יכאב. פורמולת הצמחים הינה נרשמת באופן אישי לילד (לכל ילד יינתנו צמחים שונים, לפי האבחנה הסינית), הפורמולה מגיעה בנוזל וממותקת בסילאן, אשר מקל את בליעתה. השיפור יכול להיות מיידי ועד מספר ימים מהטיפול. במקרים רבים, המטופל מגיע למצב שהנגעים חלפו לחלוטין והעור משתקם וחוזר לצבעו וצורתו הנורמליים. משך הטיפול תלוי בחומרת הבעיה ויכול לארוך מספר שבועות.
טיפול טבעי באסתמת העור סרטון עם טיפים להורים