חשיבות התזונה אצל ילדים

לתזונה בכלל וברפואה הסינית בפרט ישנה משמעות רבה בחיינו. התזונה בונה את הגוף ומקיימת אותנו. אצל ילדים זה חשוב פי כמה מונים, מכיוון שהם גדלים במהירות רבה והם זקוקים לכמויות נכונות ש אבות המזון, קרי: חלבונים, פחמימות ושומנים, וגם לויטמינים ומינרלים כמובן. את החומרים האלו אנו מקבלים מתזונה בלבד, ואין באפשרותנו לקבל זאת ממקור אחר.

כאשר ילד מקבל את התזונה המתאימה, הגוף שלו מתנהל בהתאם, זאת אומרת מפריש את הורמון הגדילה בצורה נכונה וכך בונה את עצמו. כאשר לגוף חסר אחד או יותר מהמרכיבים הנ"ל, יכול להיווצר עיכוב בגדילה והילד עלול לסבול מתת תזונה. אגב, תת תזונה יכול להופיע גם בילדים הסובלים השמנת יתר, ולא רק בילדים מורעבים כמו באפריקה.
כאשר ילד מקבל תזונה גרועה, קרי: חטיפים, ממתקים, מאפים, עוגות וכו', זה בא על חשבון תזונה בריאה. את הסוכר הלבן המצוי בממתקים ניתן לגנות, לא רק בגלל שהוא ממכר, אלא בעיקר בשל מחקרים המוכיחים כי הוא הגורם למספר מחלות, כגון: סוכרת, השמנה, התפתחות מחלות לב והחמרה של סרטן. החטיפים מכילים כמויות גדולות של שומן רווי ומלח, אשר אינם בריאים, ובנוסף חומרים משמרים, חומרי טעם וריח, חומרים מייצבים וצבעי מאכל המחמירים הפרעת קשב וריכוז וחשודים כחומרים מסרטנים.
ברגע שנפחית את החשיפה לחומרים אלו, הילדים יהיו רגועים ומרוכזים יותר, יאכלו מזון הבונה את הגוף שלהם ולא כזה המחליש ומסכן אותם. על מנת לעשות זאת, אנו צריכים להקנות להם ערכים והרגלים נכונים של תזונה, הן בבית והן בגן.

המלצותיי:

1. להוציא מהבית חטיפים וממתקים. בחלק מהבתים ישנה "מגירת חטיפים" – לבטל אותה. כאשר אין פיתויים בהישג יד אז לא מתפתים.
2. יש לנו ממתקים מהטבע – במקום חטיף אחה"צ להכין לילד צלחת פירות, או תמרים עם אגוזים בתוכם, ממתק בריא וטעים.
3. להפסיק להמליח ולהמתיק כל מאכל. אנו גורמים לילדים לא להכיר את הטעמים הטבעיים של המאכלים. אבוקדו הוא מתוק, אין צורך להמליח אותו. ביצה היא טעימה גם בלי מלח. סלט ירקות עם מיץ לימון בלבד הוא טעים, אין צורך בהמלחה. זה הרגל מגונה, אשר בעתיד עלול לגרום לעלייה בלחץ הדם.
4. בימי הולדת אין צורך להאביס על הילדים כל כך הרבה ממתקים וחטיפים, עוגה ומיצים וארוחת ערב. זה מעמיס וגורם לכאב בטן ולעמים להקאה. עוגה מכילה המון סוכר וזה מספיק. אפשר להכין פופקורן טבעי בבית ולהגיש כחטיף לילדים, ארוחת ערב ובמקום שקית ממתקים אפשר לקנות הפתעות קטנות לילדים.
5. כשהולכים לגינה עם הילדים, ישנה נטייה להביא חטיפים. המלצתי היא לחתוך פירות או ירקות, הילדים אוהבים את זה ויתרגלו מהר מאוד לטוב הזה.
6. הפסיקו עם ההרגל של קינוח אחרי האוכל. הסוכר מתסיס את האוכל וגורם לגזים ובעיות עיכול. אפשר לצייד את הילדים בצלחת ירקות אחרי האוכל. אחלה קינוח, הם יאמינו לכל דבר שתגידו, העיקר שתתמידו. תאמצו את זה גם אתם.
7. ההמלצה החשובה ביותר – אתם מהווים דוגמה אישית לילדכם. תאכלו בריא וגם הם יאכלו בריא. כמה פשוט!

אלו רק דוגמאות לשילוב תזונה בריאה בחיי היום-יום ולאורח חיים בריא יותר. מי לא רוצה שהילדים שלו יהיו בריאים ויתפתחו כהלכה? זוהי שאלה רטורית, הרי ברור לכולנו שכל אחד מאיתנו רוצה בטובתם של ילדינו. אז למה אתם מחכים?? השינוי מתחיל היום!
☎לייעוץ ופרטים נוספים תתקשרו 052-4800850