,

בעיות אוזניים בילדים

בעיות אוזניים בילדים / סלעית דפנה - הבית לרפואה סינית

זכורים לי היטב לילות ארוכים של בכי, נסיעות למוקד באמצע הלילה, אשר לרוב היו נגמרים בלקיחת אנטיביוטיקה… עד שיום אחד לקחתי את הבריאות של בתי לידיי, והתחלתי לטפל בה באופן סדיר ע"י צמחי מרפא. מאז ועד היום, כבר מספר שנים, נועם בתי לא לוקחת אנטיביוטיקה ואינה סובלת מדלקות אוזניים. 

מדוע דלקות אוזניים חוזרות, נוזלים באוזניים, ירידה בשמיעה וניתוח כפתורים הם כה נפוצים בקרב הילדים? 

ילדים רבים נולדים עם מבנה תעלות צר (לרוב גנטי), דבר הגורם לנוזלים לא להתנקז כמו שצריך ולהיכלא באוזן התיכונה. נוזלים אלו מפריעים לשמיעה וגם גורמים למצע נוח לחיידקים להתפתח (כמו שמים עומדים נוטים להתעפש). החיידקים דוגרים
ומתפתחת דלקת הלוחצת על עור התוף וגורמת לכאב עז. לרוב, ברגע שההפרשה זולגת החוצה, ישנה הקלה בכאב, מכיוון שהלחץ על עור התוף מעט משתחרר. הטיפול הקונבנציונאלי הנפוץ הינו: טיפות אנטיביוטיות וטיפות משככות כאב, אנטיביוטיקה דרך הפה וניתוח כפתורים. מטרת הכפתורים היא לייצר ניקוז של הנוזלים. הניתוח מתבצע בהרדמה מלאה.

   הטיפול הטבעי מציע מספר פתרונות:   

  • טיפול בדיקור ופורמולות צמחים  הן למצב האקוטי (בזמן הדלקת) והן למניעה.
  • נרות הופי שיטה אינדיאנית עתיקת יומין שבעזרתה מטפלים בנוזלים באוזניים, פקק שעווה, דלקות אוזניים חוזרות ונשנות וירידה בשמיעה. הנר עשוי מקלף המגולגל בשעווה, לנר יש שני קצוות פתוחים, שמים את הקצה הצר בתוך האוזן ומדליקים את הנר. האש יוצרת ואקום, השואב את הנוזלים ו/או השעווה מתוך האוזן החוצה אל תוך הנר. תהליך זה אינו כואב כלל ואפילו נעים. אסור לעשות את הנר בזמן דלקת.
  • עיסוי סביב האוזן , בסינוסים ובלימפה בצוואר.
  • חשוב לשמור על האוזניים במקלחת ובבריכה . לפני כניסה לבריכה, יש לטפטף שמן זית לאוזניים או לקנות שמן בתרסיס מבית מרקחת ולשים פקקים. במקלחת לשים באוזניים צמר גפן הטבול בשמן זית.
  • ג'ינג'ר ושמן זית  בזמן כאב אקוטי באוזן אפשר לגרד ג'ינג'ר, לסנן את המיץ ולטפטף טיפה אחת של מיץ ג'ינג'ר לאוזן הכואבת, 1-2 פעמים ביום (לג'ינג'ר ישנן יכולות אנטיביוטיות). במידה ואין ג'ינג'ר… לקחת כף שמן ולשים בסיר קטן, לכתוש שום לתוך הסיר ולחמם כשתי דקות על אש נמוכה. לסנן (חשוב! אסור שחתיכות שום יחדרו לאוזן),לספוג בצמר גפן (להרגיש בגב היד שהשמן לא חם מדי, כמו שעושים עם בקבוק של תינוק) ולטפטף באוזן ולהשאיר את צמר הגפן באוזן. זה מקל מיידית.

טיפול סדיר בילד/ה ימנע מכם ניתוח כפתורים הנעשה בהרדמה מלאה (אומנם  הניתוח פשוט, אך כל הרדמה כרוכה בסכנה). כמו כן, ילדים רבים הסובלים מנוזלים באוזניים, סובלים גם בירידה בשמיעה ובעקבותיה עיכוב התפתחותי בדיבור. כדאי לטפל מיידית ולא להמתין שהמצב ישתנה מעצמו.

טיפול בכאב אוזניים אקוטיטיפ להורים

מיץ ג'ינג'ר לטיפול בדלקת אוזניים אקוטיתסרטון הדגמה

טיפול בנרות הופיסרטון הדגמה

כרית מלח לנוזלים באוזנייםסרטון הדגמה