,

טיפים לטיפול בבעיות נפוצות בתינוקות

טיפול בבעיות נפוצות בילדים / סלעית דפנה

הורים יקרים, ריכזתי עבורכם מספר בעיות נפוצות בתינוקות ודרכי הטיפול הטבעיות בהן. אופן הטיפול פשוט ולא מצריך מיומנות מיוחדת, אך אינו תחליף לטיפול רפואי. בחלק מההסברים שילבתי סרטונים מהערוץ יוטיוב שלי. לסרטונים נוספים סלעית דפנה – YouTube.

טיפול בגזים

במידה והאם מניקה, אני ממליצה להימנע מאכילת מזונות אלרגנים העלולים להחריף את הגזים אצל התינוק. המזונות הנחשבים אלרגנים, הם: מוצרי חלב, סוכר לבן (כולל עוגות, עוגיות, שוקולד וממתקים), פירות הדר, קטניות, מזון מעובד (הכולל חומרים משמרים, חומרי טעם וריח, צבע מאכל), כרוב, כרובית, ברוקולי, בוטנים. לעיתים גם אורז.

בנוסף, עיסוי בבטן לאורך המעי הגס עם כיוון השעון, מספר פעמים ביום ובמיוחד בערב יכול לעזור מאוד. להשתדל לא אחרי האוכל. ניתן לעשות מעל הבגד או מתחת לבגד עם שמן שקדים או שמן זית. לאחר 3 סיבובים, לקפל את הרגליים לכיוון הבטן וליישר על מנת שהתינוק יוכל להוציא גזים.

מוקסה לחימום הבטן (לאחר טיפול אצלי בו אני מלמדת את האם כיצד לעשות זאת).

סרטון הדגמה לטיפול בגזים בתינוקות אצלי בקליניקה

טיפול בשיעול

עיסוי בית החזה של ילדכם, ניתן לעשות בכל גיל. קחו כפית שמן בסיס, כמו שמן שקדים או שמן שומשום, ומגיל 3 חודשים הוסיפו לזה טיפה אחת של שמן אתרי רוינסרה, לבנדר או הדס. חממו את השמנים בכפות הידיים ומרחו על החזה בתנועות סיבוביות ממרכז החזה והחוצה. עזרו לתינוק לפתוח את בית החזה ע"י פתיחת הזרועות החוצה ופנימה. במידה ויש נזלת או האף סתום, עסו משני צידי האף. העיסוי לא אורך יותר מדקה או שתיים. תפיחות על הגב מלמטה למעלה יעזרו לשחרר את הליחה החוצה.
הפתרון השני הוא טיפול דרך כפות הרגליים. שמנו את כף רגלו של ילדכם בשמן או קרם שמנוני ועסו באזור השתקפות מערכת הנשימה בכף הרגל. הריאות משתקפות בכריות כף הרגל, והשרירים הבין צלעיים משתקפים בגב כף הרגל בין עצמות המסרק. כאשר משתעלים, בית החזה מתכנס פנימה והליחה נכלאת בריאות או בסימפונות עם קושי להשתחרר. השיעול גורם לכאב ולחץ בחזה בגלל התכווצות השרירים הבין צלעיים. העיסוי יעזור לשחרר את השרירים, לפתוח את בית החזה ולשחרר את הליחה. העיסוי אורך כ- 2-3 דקות בכל רגל, ואפשרי עד 3 פעמים ביום. ניתן לעשות גם כמניעה לפני השינה.

סרטון הסבר להורים

סרטון המדגים טיפול רפלקסולוגי בשיעול

טיפול בכאבי אוזניים

קחו שורש ג'ינג'ר, גרדו אותו במגרדת דקה לתוך צלחת. את הג'ינג'ר המגורד סחטו דרך מסננת דקה לכוס או לקערה.

חשוב שלא יחדרו חתיכות ג'ינג'ר לתוך הכוס. קחו חתיכת צמר גפן וטבלו אותה במיץ. טפטפו טיפה עד שתי טיפות בתוך האוזן הכואבת וחכו לפחות 2 דקות לפני קימה משכיבה.לג'ינג'ר ישנן תכונות אנטיביוטיות ואנטיראליות, לכן הוא מאוד יעיל בפתירת דלקת אוזניים. אני נוהגת לקנות שורש ג'ינג'ר בסופר, לפרוס אותו ולהקפיא, כך שבעת הצורך, יש לי תמיד בנמצא. במידה ואין ברשותכם ג'ינג'ר, חממו מעט שמן זית יחד עם שן שום כתושה בסיר קטן. סננו את הנוזל לקערה. שוב, חשוב שלא יחדרו חתיכות שום כתוש לתוך הקערה. טבלו חתיכת צמר גפן בשמן המסונן ובדקו בגב כף היד את החום של השמן, בדומה לבדיקת חום חלב מבקבוק. טפטפו לאוזן 2 עד 3 טיפות מהשמן ומרחו גם מסביב לאוזן. השאירו את צמר הגפן הטבול בשמן בתוך האוזן עד שהכאב נרגע. גם לשום ישנן תכונות אנטיביוטיות ואנטי ויראליות, ושמן זית חמים ידוע ברפואה העממית כמשכך כאבי אוזניים.

סרטון הסבר להורים

סרטון המדגים את הטיפול על בתי

טיפול בנזלת או אף סתום

קחו שמן אקליפטוס לימוני וטפטפו על פד גזה, את הפד הניחו בקרבת מיטת התינוק במקום בו הוא יוכל לנשום זאת אך לא לגעת. ניתן לטפטף 2-3 טיפות מהשמן במבער (כמובן, הקערה של המבער מלאה במים חוץ מטיפות השמן שטפטפתם).

בנוסף, עיסוי עם שמן שקדים או שמן זית משני צידי האף על כפל החיוך מלמעלה למטה פותח מיידית את מעברי האף ומקל על הנשימה.

טיפול בבעיות שינה

עיסוי באמצע עצם השכם (סקפולה) משני הצדדים בעזרת כדור "קפיץ-קפוץ" עם כיוון השעון לפני השינה במשך דקה-שתיים. בנוסף, עיסוי בחלק הכי גבוה בשתי הבהונות הגדולות לפני השינה.

טיפול בכאבי שיניים

עיסוי מסביב לכל 10 ציפורני הבהונות, במשך מספר שניות, מספר פעמים ביום ובמיוחד לפני השינה.

טיפול בתפרחת חיתולים

מומלץ לא להשתמש במגבונים, אלא לשטוף במים את הטוסיק ולנגב בעדינות. בנוסף, מומלץ לא לקלח את התינוק בסבון, אלא נסו להשתמש בשיבולת שועל. תמלאו מים חמימים באמבט ותוסיפו לו חצי כוס קוואקר אינסטנט. תינוקות רכים המקולחים באמבט קטן, יש לסבן בקוואקר אשר הוכנס לגרב קטנה של תינוק ונטבל במי האמבט. הנוזל הלבן היוצא מתוך הגרב ישמש לשימון גוף התינוק. אל תשטפו אותו במים נקיים לאחר האמבט אלא תייבשו אותו בתפיחות קלות של המגבת ולא בשפשוף.

סרטון הסבר להורים