,

פורמולות מצמחים סיניים

צמחי מרפא סיניים / סלעית דפנה

טיפול בצמחי מרפא סיניים ידוע כבר אלפי שנה. הרופאים הסינים השתמשו בצמחים לצורך טיפול ותחזוקת הגוף. ניתן להשתמש בצמח כבודד וניתן לצרפו לצמחים אחרים. היתרון בצירוף צמחים שונים ביחד, הוא ביצירת סינרגיה. סינרגיה של צמחים הינה פעולה הנותנת תוצאה חזקה יותר מאשר כל צמח הניתן כבודד, וזאת מכיוון שהצמחים מגבירים את הפעולה המשותפת ביניהם.

הדבר המדהים הוא שפורמולות רבות, אשר היו בשימוש לפני אלפי שנה, נמצאות בשימוש גם היום. פורמולות קלאסיות אלו שרדו את מבחן הזמן ונוסו על מיליוני אנשים בסין וברחבי העולם כולו. הרופאים הסיניים אשר רשמו פורמולות אלו, תיעדו את הסימפטומים מהם סובל המטופל ואת תהליך הריפוי.

השימוש בפורמולות צמחי מרפא סיניים

השימוש המסורתי הנפוץ ביותר בסין, הוא בישול הצמחים. בלעז זה נקרא RAW ובסינית זה נקרא TANG. הצמחים מונחים בסיר חרס, מורתחים ומבושלים מספר דקות. את המרקחת שותים במשך היום. עם המודרניזציה ושינוי באורח החיים, חברות רבות בסין ובמערב ייצרו פורמולות צמחים בתצורות שונות (טבליות, תמציות, סירופ, תרסיס, משחה, פלסטר ועוד), המותאמות לאדם המודרני. פורמולות אלו נקראות "פורמולות פטנט", מכיוון שהחברה המוציאה אותן רושמת כפטנט את המינונים של הצמחים בפורמולה.

מכיוון שהפיקוח של משרד הבריאות הסיני, הינו מוגבל, חברות רבות בסין מוציאות פורמולות בעלות איכות ירודה. ישראלים רבים הטסים לסין, מבקרים אצל רופא כזה או אחר, הנותן להם פורמולות פטנט. יש לבדוק מולו האם יש לו אישור של משרד הבריאות הסיני. כאשר קונים פורמולה בארץ, המלצתי היא לקנות מחברה מוכרת, בעלת אישור של משרד הבריאות הישראלי ואישור של התקנים הבינלאומיים (ISO, GMP).

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
אתה מוזמן לתרום!

כתיבת תגובה